Ταξίδι στον όμορφο ελληνικό βορρά – 1

Ταξίδι στον όμορφο ελληνικό βορρά – 1

Αν θέλεις να είσαι αποδοτικός σε αυτό που κάνεις, πρέπει να έχεις την κατάλληλη διάθεση και τις απαραίτητες δυνάμεις. Και ο καλύτερος τρόπος να το πετύχεις αυτό είναι η αλλαγή περιβάλλοντος – με άλλα λόγια, τα ταξίδια. Αυτό πιστεύω και αυτό εφαρμόζω.

Έτσι λοιπόν, έχοντας μπροστά μου ένα πολύ πολυάσχολο δωδεκάμηνο, πήρα μολύβι και… χάρτη και κατάστρωσα την εξόρμηση που θα σας αφηγηθώ. Βέβαια λόγω της ηλεκτρονικής εποχής που ζούμε, τη θέση τού μολυβιού πήρε το «ποντίκι» και τού χάρτη η «Google maps» στην οθόνη τού υπολογιστή!

Μπείτε λοιπόν στο αφηγηματικό μου όχημα, βάλετε τις ζώνες ασφαλείας, χαλαρώστε και… φύγαμε… Προορισμός μας τα Λουτρά Πόζαρ ή Λουτρακίου, κοντά στην Έδεσσα, όπως λέγονται τελευταία (για να τα μπερδεύει ο κόσμος με τα Λουτρά του Λουτρακίου Κορινθίας).

Αφετηρία μας η Κεφαλλονιά και προορισμός μας η πανέμορφη Βόρεια Ελλάδα.

Δίπλα μου, συνοδηγός με ένα σωρό χάρτες, τη δορυφορική συσκευή Παγκόσμιου Συστήματος Θεσιθεσίας, τη γνωστή GPS, και τουριστικά φυλλάδια, ο φίλος μας Άγγλος, Ντέιβιντ, και στα πίσω καθίσματα οι γυναίκες μας, Νάταλη και Άνν.

Περάσαμε με φέριμποτ από το γραφικό Πόρο στην Κυλλήνη, και αφού γεμίσαμε το ρεζερβουάρ, πήραμε το δρόμο για την Πάτρα. Η διαδρομή αυτή των 75 περίπου χιλιομέτρων εξακολουθεί να είναι ένας εφιάλτης. Η ποιότητα του οδοστρώματος ανεπίτρεπτη και οι συνεχείς αυξομειώσεις του ορίου ταχύτητας, αφού περνά μέσα από πάμπολλα χωριά και οικισμούς, είναι ένας συνεχής πονοκέφαλος για τον οδηγό, κάνοντας τα παυσίπονα όσο χρήσιμη είναι και η βενζίνη για την απρόσκοπτη συνέχιση του ταξιδιού. Μόνο λίγα χιλιόμετρα πριν φθάσουμε στην Πάτρα ο δρόμος γίνεται πραγματικός αυτοκινητόδρομος.

Περάσαμε από τις παρυφές της πρωτεύουσας της Πελοποννήσου και πριν καλά-καλά το καταλάβουμε φθάσαμε στην επιβλητική Γέφυρα του Ρίου-Αντίρριου που επίσημα φέρει το όνομα του Έλληνα πρωθυπουργού Χαρίλαου Τρικούπη και αυτό γιατί αυτός ο μεγάλος πολιτικός ήταν ο πρώτος που οραματίστηκε την κατασκευή της και είχε μιλήσει σχετικά στη Βουλή στις 29 Μαϊου του 1889.

Η θέα της από μακριά αλλά και η διάσχισή της σού προκαλούν δέος.

Ο ιστότοπος της Γέφυρας Χαρίλαου Τρικούπη αναφέρει, μεταξύ άλλων:

«Η Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου είναι η μεγαλύτερη σε μήκος καλωδιωτή γέφυρα πολλαπλών ανοιγμάτων στον κόσμο, με συνεχές και πλήρως αναρτημένο κατάστρωμα 2.252 μέτρων. Τα θεμέλιά της βρίσκονται σε βάθος θαλάσσης που φτάνει μέχρι και τα 65 μέτρα. Τόσο αυτό όσο και η διάμετρος των θεμελίων, που ανέρχεται σε 90 μέτρα, αποτελούν παγκόσμια ρεκόρ για γέφυρα. Ωστόσο, σύμφωνα με τους κατασκευαστές του Έργου, το σημαντικότερο ρεκόρ της εντυπωσιακής αυτής Γέφυρας είναι ότι κατασκευάστηκε “χωρίς κανένα σοβαρό ατύχημα, χωρίς να χυθεί ούτε μια σταγόνα αίματος”.

Η Γέφυρα έχει τιμηθεί από τη διεθνή επιστημονική κοινότητα με 9 Διεθνή Βραβεία από τα οποία ξεχωρίζουν τα εξής:

  • Βραβείο Εξέχουσας Δομής 2006 της Διεθνούς Ένωσης Γεφυροποιίας & Δομικών Έργων (IABSE)
  • Βραβείο Εξεχόντων Δομικών Έργων 2006 της Διεθνούς Ομοσπονδίας Σκυροδέματος (fib)
  • Μέγα Βραβείο Εξεχόντων Επιτευγμάτων Έργων Πολιτικού Μηχανικού της Αμερικανικής Εταιρείας Πολιτικών Μηχανικών (ASCE) 2005 [απονεμήθηκε για πρώτη φορά σε έργο εκτός Η.Π.Α.]…»

Εξ ίσου εντυπωσιακά είναι και ορισμένα άλλα στοιχεία: «Οι τέσσερις πυλώνες από τους οποίους κρέμεται η γέφυρα έχουν ύψος από 115 έως 160 μέτρα από την επιφάνεια της θάλασσας, ενώ από τον πυθμένα οι κορυφές τους απέχουν έως και 227 μέτρα. Το κατάστρωμα έχει πλάτος 27,2 μέτρα και διαθέτει δύο λωρίδες κυκλοφορίας (συν μία βοηθητική) ανά κατεύθυνση, ενώ στο μέγιστο ύψος του από τη θάλασσα αφήνει περιθώριο για το πέρασμα πλοίων ύψους 52 μέτρων».

Λόγω της σεισμικότητας της περιοχής, η «Χαρίλαος Τρικούπης» είναι σχεδιασμένη να αντέξει σεισμούς ισχυρότερους αυτών που ισοπέδωσαν την Κεφαλλονιά, τη Ζάκυνθο και την Ιθάκη τον Αύγουστο του 1953 (δηλαδή ισχυρότερους των 7,2 Ρίχτερ), την πρόσκρουση δεξαμενόπλοιου 180.000 τόνων με ταχύτητα 16 κόμβων, καθώς και σε ανέμους με ταχύτητες έως και 265 χλμ/ώρα, δηλαδή σε τυφώνες.

Τέλος να αναφέρω για την ιστορία ότι η Γέφυρα, το θαύμα αυτό της μηχανικής, εγκαινιάστηκε στις 12 Αυγούστου του 2004 με την ευκαιρία των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας.

Η συνέχεια του οδοιπορικού μας, την ερχόμενη εβδομάδα.

Να περνάτε όσο πιο καλά μπορείτε.

Γιώργος Μεσσάρης

ΣΤΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: Η επιβλητική Γέφυρα Ρίου-Αντίρριου, «Χαρίλαος Τρικούπης».