Πώς θα εισάγονται στην τριτοβάθμια εκπαίδευση οι μαθητές -Όλες οι αλλαγές

Προ των πυλών βρίσκεται η παρουσίαση του νέου τρόπου εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Η πρόταση του Υπουργείου Παιδείας για το νέο εξεταστικό σύστημα ήταν προγραμματισμένη να παρουσιαστεί τη Δευτέρα, ωστόσο φαίνεται ότι μένει πίσω λόγω ανασχηματισμού της κυβέρνησης.

Το σχέδιο του νυν υπουργού Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου είναι έτοιμο και τα βασικά σημεία του σύμφωνα με το Βήμα της Κυριακής είναι τα εξής:

Ο βαθμός στο Απολυτήριο και οι ενδοσχολικές εξετάσεις

Προσπάθεια ενίσχυσης του κύρους του απολυτηρίου του σχολείου. Κανένας υπουργός δεν κατόρθωσε να κάνει το απολυτήριο Λυκείου πραγματικά «ισχυρό». Σύμφωνα με τον σχεδιασμό του νυν υπουργού Παιδείας οι εξετάσεις για το απολυτήριο στα λύκεια της χώρας δεν θα έχουν οργανωτικά καμία σχέση με τις Πανελλαδικές που θα ακολουθούν, όπως και σήμερα, τη διεξαγωγή τους.

Ωστόσο ο τελικός βαθμός του απολυτηρίου που θα δίνουν στον κάθε μαθητή θα μετράει κατά ένα μικρό ποσοστό (όχι παραπάνω από 15-20%) για την εισαγωγή στην ανώτατη εκπαίδευση της χώρας. Για το νέο ενισχυμένο απολυτήριο που σχεδιάζεται θα δίνονται ενδοσχολικού τύπου εξετάσεις σε τέσσερα βασικά μαθήματα, οι οποίες θα διοργανώνονται σε επίπεδο Περιφέρειας της χώρας.

Ο βαθμός του απολυτηρίου σε αυτά τα μαθήματα αποτελεί τον μέσο όρο δύο βαθμών, αυτών του πρώτου και του δεύτερου τετραμήνου.

Η Γ’ τάξη του Λυκείου αναμορφώνεται πλήρως και μετατρέπεται σε ένα προπαρασκευαστικό έτος για την ανώτατη εκπαίδευση, για όσους φυσικά θέλουν να προχωρήσουν σε σπουδές, καθώς όποιος δεν το επιθυμεί μπορεί να πάρει το απολυτήριο χωρίς να δώσει εξετάσεις. Έτσι αυξάνονται οι ώρες εβδομαδιαίας διδασκαλίας των κρίσιμων ανά επιστημονικό πεδίο μαθημάτων ενώ εντάσσονται στα σχολεία δράσεις συνεργασίας και εθελοντισμού.

Οι πανελλαδικές εξετάσεις που θα ακολουθούν τις απολυτήριες στα σχολεία παραμένουν όπως είναι σήμερα με τέσσερα εξεταζόμενα μαθήματα ανά επιστημονικό πεδίο, στο πρότυπο των παλαιών Δεσμών που αποτέλεσαν άλλωστε και το μακροβιότερο σύστημα στην ιστορία των διαγωνισμών εισαγωγής στην ανώτατη εκπαίδευση της χώρας. Παραμένουν έτσι τα τέσσερα επιστημονικά πεδία στα οποία εξετάστηκαν φέτος οι υποψήφιοι για τα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ της χώρας (Ανθρωπιστικών Επιστημών, Θετικών Επιστημών, Επιστημών Υγείας και Επιστημών Πληροφορικής και Οικονομικών) και τα τέσσερα βασικά μαθήματα που εξετάστηκαν ανά πεδίο.

Ο ρόλος του απολυτηρίου

Δημιουργείται ζώνη «ελεύθερης πρόσβασης» των υποψηφίων για την ανώτατη εκπαίδευση μόνο με τον βαθμό του Απολυτηρίου. Αυτή θα αφορά τις σχολές και τα τμήματα «χαμηλής ζήτησης» της ανώτατης εκπαίδευσης της χώρας στα οποία μελλοντικά υποψήφιοι θα μπορούν να εγγράφονται μόνο με τον βαθμό του απολυτηρίου τους. Στην «απέναντι όχθη» και στις περιζήτητες σχολές των πανεπιστημίων και των ΤΕΙ θα υπάρχει κλειστός αριθμός «αρίστων» που θα επιλέγονται με την αυστηρή αξιολόγηση των πανελλαδικών εξετάσεων.

aftodioikisi.gr

Απαγορεύεται ρητά η οποιαδήποτε χρήση, αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αντιγραφή, αποθήκευση, πώληση, μετάδοση, διανομή, έκδοση, εκτέλεση, φόρτωση (download), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά του περιεχομένου του δικτυακού τόπου και των υπηρεσιών που προσφέρονται σε αυτό, χωρίς την προηγούμενη άδειά εκπροσώπου της Ιστοσελίδας (portoni.gr). Δείτε τους Όρους Χρήσεις