27 Νοεμβρίου 2020, Παρασκευή

Β. Κεκάτος: Ο τουρισμός είναι υπόθεση όλων-Το 2018 θα έχουμε 100% αύξηση στα κρουαζιερόπλοια

Μια πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση είχαμε με τον Αντιδήμαρχο Τουρισμού, Ευάγγελο Κεκάτο στο γραφείο του, ο οποίος μας ανέπτυξε τις δράσεις που έγιναν αλλά και τις πολύ σημαντικές επαφές που είχε σε συνεργασία πάντα με την Περιφέρεια και με φορείς του Τουρισμού έτσι ώστε να επιτευχθούν τα  θεαματικά ποσοστά στις αφίξεις τουριστών στο νησί μας.

Κατά γενική λοιπόν ομολογία όλων η φετινή χρονιά πήγε πάρα πολύ και όπως όλα δείχνουν αλλά και σύμφωνα με αυτά που λένε και οι ειδικοί πάνω σε θέματα τουρισμού, η επόμενη χρονιά θα πάει ακόμα καλύτερα.

Όπως γνωρίζετε και εσείς και είναι οφθαλμοφανές φέτος ήταν μία εκπληκτική χρονιά, από την αρχή το λέγαμε, είχαμε τα στοιχεία και ξέραμε πως θα εξελιχθεί. Απολογισμός δεν κάνεις τον Μάϊο και τον Ιούνιο, τον κάνεις τον Οκτώβρη, τον Νοέμβρη και μάλιστα εμείς θα τον κάνουμε την Πρωτοχρονιά που κάνουμε και την κοπή της πίτας και έχει καθιερωθεί να παρουσιάζουμε τι τελικά έγινε.

-Φέτος υπήρξε πολύ “γκρίνια” και κριτική για τον μικρό αριθμό προσεγγίσεων στα Κρουαζιερόπλοια. Τι μέλλει γενέσθαι λοιπόν για το 2018, σύμφωνα πάντως με τις πληροφορίες που έχουμε τα στοιχεία είναι πολύ θετικά.

Επειδή συνήθως η καλή μέρα από το πρωϊ δείχνει, ξέραμε ότι θα πάμε σε όλους τους δείκτες καλά, εκτός από τα κρουαζιερόπλοια. Γνωρίζαμε ότι τα κρουαζιερόπλοια δεν θα είχαν τις προσεγγίσεις που θα επιθυμούσαμε, όπως γνωρίζετε πολύ καλά η Κεφαλονιά πριν τρία χρόνια με τους σεισμούς είχε μπει στην μαύρη λίστα ως προορισμός κρουαζιέρας. Ο προγραμματισμός των δρομολογίων γίνεται τρία χρόνια πιο πριν και αυτόματα η Κεφαλονιά, σε αυτό προστίθενται διάφορα επιχειρηματικά ενδιαφέροντα που αλλάζουνε καθώς και το κομμάτι της Βενετίας που επηρεάζει πάρα πολύ.  Αλλάζει λίγο ο χάρτης της κρουαζιέρας, η Κεφαλονιά όμως συνεχίζει να είναι μέσα στα δέκα πρώτα λιμάνια της χώρας μας που είναι σε προτίμηση. Εμείς από την πλευρά μας ως δημοτική αρχή κάνουμε όλα όσα πρέπει να γίνουν, με συμμετοχή στη έκθεση “Seatrade” στο Αμβούργο, όπου μετά από τρία χρόνια αυτό που είπα ήταν πραγματικότητα, δηλαδή ενώ διαβεβαίωνα ότι θα γίνει η γέφυρα στο Μύρτο, αυτό δεν είχε γίνει και στην ερώτηση, περνάνε αυτοκίνητα, πάντα εκεί δεν είχα τι να πω, αυτή τη φορά είπα ότι, ναι περνάνε αυτοκίνητα, είχα και βιντεάκι και φωτογραφίες μαζί μου για να το επιβεβαιώσω. Παρουσιάσαμε την εικόνα του Αργοστολίου που έχει αλλάξει προς το καλύτερο η αισθητική του, με τα έργα στην πλατεία, η πεζοδρόμηση στην παραλία, δηλαδή είναι ορατό το σημείο υπεροχής του νησιού μας, με έργα εξωραϊσμού, τα οποία βέβαια συνεχίζονται και θα γίνουν και στο Ληξούρι και στον χώρο υποδοχής κρουαζιεροπλοίων. Υπάρχει ένα πλάνο της δημοτικής αρχής και όλα αυτά φέρουν την υπογραφή Αλέξανδρος Παρίσης και όλης της δημοτικής αρχής που συνυπογράφει ο καθένας απο το χαρτοφυλάκιο που διαχειρίζεται. Είμαστε σε συνεχή επαφή με διεθνείς συμβούλους όπως η κα Παλάση της εταιρείας C.T.M., με την οποία έχουμε διαρκή συνεργασία. Με το Λιμενικό Ταμείο και συγκεκριμένα με τον Πρόεδρο τον κ. Μοσχονά ο οποίος είναι ένας πραγματικά χαρισματικός συνάδελφος, όπως και οι προηγούμενοι φυσικά. Όσοι διοίκησαν το Λιμενικό Ταμείο έκαναν ότι μπορούσαν στο μέτρο του δυνατού. Είμαστε σε μία διαρκή προσπάθεια αναβάθμισης της συνεργασίας με όλους τους φορείς και είμαστε σε μία διαρκή επικοινωνίας με όλους τους παράλληλους φορείς, όπως είναι η Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιέρας, η Ένωση Λιμένων, όλες αυτές οι δράσεις που γίνονται σε απόλυτη αρμονία με το Λιμενικό Ταμείο για να έχουμε το καλύτερο δυνατόν αποτέλεσμα. Τα προγνωστικά για του χρόνου είναι ότι θα έχουμε μία αύξηση του 100% των προσεγγίσεων, μία εντυπωσιακή αύξηση, ελπίζω οι υποδομές του νησιού να μπορέσουν να ανταποκριθούν σε αυτή την ζήτηση, γιατί αυτό είναι και ένα κρας τέστ για να έχουμε ακόμα μεγαλύτερη προσέλευση, ελπίζω ότι όλα θα πάνε καλά και θα περάσουμε με καλό βαθμό τις εξετάσεις, γιατί σε κάθε προσέγγιση δίνουμε και εξετάσεις εάν είμαστε εντάξει, τα λεωφορεία, οι ξεναγοί, οι διαδρομές, ο χώρος αναμονής στο λιμνοσπήλαιο, στην Δρογκαράτη, διάφορες άλλες εναλλακτικές μορφές τουρισμού που αναπτύσσονται, εκδρομές επιπλέον στα οινοποιεία, όλα αυτά ελπίζω και εύχομαι να δουλέψουν με τον καλύτερο δυνατόν ρυθμό. Έτσι κι αλλιώς εμείς πάντα κρατάμε μία επικοινωνία μέσω της τουριστικής επιτροπής με όλους τους φορείς ακριβώς για να μπορούμε να το αναπτύξουμε αυτό. Άρα καταλήγουμε ότι η κρουαζιέρα δεν πήγε καλά φέτος το γνωρίζαμε αυτό, εμείς από την πλευρά μας κάνουμε αυτό που πρέπει να κάνουμε και το κάναμε με τον καλύτερο δυνατόν τρόπο, εξηγήσαμε και από εκεί και πέρα προχωράμε.

Με τι πλάνο κινήθηκε η Δημοτική Αρχή για την προβολή της Κεφαλονιάς;

Κινηθήκαμε ως πολιτική τουρισμού σε τρία επίπεδα, το ένα επίπεδο είναι να προβάλουμε το νησί μας, με τον καλύτερο δυνατόν τρόπο σε αγορές που έτσι κι αλλιώς είναι πολύ καλές για την Κεφαλονιά, όπως είναι η Αγγλική αγορά, όπως είναι η Ιταλική αγορά, δεύτερον να δουλεύουμε με αγορά που είναι όχι με τόσο μεγάλο ενδιαφέρον αλλά μπορούμε να μεγαλώσουμε το ενδιαφέρον όπως είναι της Βορείου Ευρώπης, οι Σκανδιναβικές χώρες που έχουμε μία πολύ καλή συνεργασία με παρουσία στην έκθεση στην Στοκχόλμη, την Grekland, την οποία θα συνεχίσουμε γιατί θεωρούμε ότι είναι σημαντική, με όλους τους φορείς που δραστηριοποιούνται με την Βόρεια Ευρώπη, τους πράκτορες προσπαθούμε να κάνουμε ότι καλύτερο δυνατόν. Επίσης με τις Βαλκανικές χώρες στις οποίες έχουμε κάνει δράσεις προβολής του νησιού μας διότι μέσω του νέου οδικού δικτύου που υπάρχει, την Ιονία Οδό, την Εγνατία Οδό, δείχνουν μία μεγάλη παρουσία των Βαλκανικών Χωρών και μάλιστα είχαν έρθει και εντυπωσιακά αυτοκίνητα, δηλαδή έρχονται οδικώς με πολύ καλές συνθήκες, και αυτό μας ενδιαφέρει να μεγαλώσει περισσότερο, έχουμε κάνει παρουσιάσεις στο Βελιγράδι και στο Βουκουρέστι και θα συνεχίσουμε. Έχουμε ξεκινήσει να δημιουργούμε ενδιαφέρον εδώ και χρόνια σε χώρες που δεν έχει απευθείας σύνδεση, αλλά θα μπορούσε να δημιουργηθεί.

Πριν λίγες μέρες ανακοινώθηκε και η πτήση από Φρανκφούρτη της Ryanair κάτι που θα συμβάλει τα μέγιστα στην αύξηση του αριθμού των επισκεπτών από Γερμανία που τα τελευταία χρόνια είχαν μειωθεί αισθητά.

Για να δημιουργηθεί σύνδεση από μία χώρα χρειάζονται να γίνονται δράσεις προβολής, δεν γίνεται ξαφνικά μία χώρα να πει θα πάμε στην Κεφαλονιά. Πρέπει να γίνουν όλες αυτές οι δράσεις που θα προβάλουν τον τόπο για αυτό και τόσα χρόνια δεν είχαμε αυτές τις συνδέσεις. Σύνδεση σημαίνει ότι πρέπει να υπάρχει το ενδιαφέρον στην περιοχή, στην χώρα για να επισκεφθεί την Κεφαλονιά, και για αυτό κάνουμε αυτές τις δράσεις. Ένα παράδειγμα να σας αναφέρω τη Γερμανία, που εδώ και τρία χρόνια είχαμε ξεκινήσει μέσω της αδελφοποίησης με το Rhein Neckar Kreis με Χαϋδελβέργη που είναι δίπλα στην Φρανκφούρτη, μία από τις καλύτερες περιοχές που υπάρχουν στην Ευρώπη, με πολύ καλή επιχειρηματική, τουριστική, πολιτιστική και εκπαιδευτική κίνηση, σε συνεργασία με τον Υπουργό τον κ. Φούχτελ για το οποίο είχαμε κατηγορηθεί από την αντιπολίτευση λίγο πολύ ως Γερμανοτσολιάδες, είναι απίστευτο το χαμηλό επίπεδο κριτικής, μάλλον η ανύπαρκτη κριτική, η προσβολή και η απαξίωση. Έχουμε πληθώρα τέτοιων αλλά δεν θα ακολουθήσουμε εμείς αυτή τη γραμμή θα κάνουμε αυτό που πιστεύουμε. Εδώ και τρία χρόνια έχει ξεκινήσει την προβολή της Κεφαλονιάς στην Γερμανία, με συμμετοχή στην έκθεση Mainmarkt που γίνεται στο Meinheim, με ανταλλαγές φοιτητών σε συνεργασία με την κα Κούλακ στην Κολωνία. Με τον κ. Rolf Geinert, ο οποίος ήταν υπεύθυνος της Ελληνογερμανικής φιλίας κάναμε πολλές δράσεις μαζί. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να ανακοινωθεί μέσω της Ryanair η σύνδεση με την Φρανκφούρτη στην οποία έπαιξε και ο κ. Γαλιατσάτος το δικό του ρόλο σαν Αντιπεριφερειάρχης, γιατί όπως έχω πει επανειλλημένως ο τουρισμός είναι υπόθεση όλων δεν είναι υπόθεση ενός ανθρώπου. Εμείς κάνουμε αυτά που πρέπει να κάνουμε με πάθος, ενδιαφέρον, με στόχο, έχουμε άριστη συνεργασία με τον κ. Αντιπεριφερειάρχη, με τον Πρόεδρο της Ένωσης Ξενοδόχων, με όλους τους φορείς. Ο κ. Παρίσης έχει θέσει σε αυστηρή προτεραιότητα το θέμα του τορισμού, και τα αποτελέσματα τα βλέπουμε, τα γευόμαστε. Και πέρυσι πήγαμε καλά αλλά είχαμε γκρίνιες ότι ήρθε μεν κόσμος αλλά δεν άφησε λεφτά, φέτος δεν το έχω ακούσει, προφανώς άφησε λεφτά ο κόσμος ή κατάλαβαν ότι τα λεφτά δεν τα αφήνει κάποιος έτσι στην τύχη πρέπει το προϊόν να δυναμώσει, δεν είναι μόνο το νησί, είναι και οι υπηρεσίες που προσφέρει το νησί, η παραδοσιακή γαστρονομία που έχει ανταπτυχθεί, έχει βελτιωθεί, έτσι ώστε πραγματικά να κερδίσεις τον επισκέπτη.

-Μιλήστε μας λίγο για την αδελφοποίηση με την Βουλγαρία που έγινε πρόσφατα και πως προέκυψε αυτή η συνεργασία.

Προχωρήσαμε την συνεργασία με την Βουλγαρία μετά από πρόσκληση μίας σημαντικής περιοχής για να έχουμε μία συνεργασία, εμείς δεν χωρίζουμε τον κόσμο σε πρώτη, δεύτερη και τρίτη κατηγορία, σεβόμαστε τους πάντες, σεβόμαστε και τις χώρες και τις αγορές που έχουν μία πολύ καλή προοπτική, σεβόμαστε όμως το ίδιο και τις χώρες που βρίσκονται σε ανάπτυξη. Όλα τα καταλύματα που έχουμε στο νησί δεν είναι όλα λουξ, έχουμε και σε άλλες κατηγορίες που πρέπει να γεμίσουν και αυτά, οπότε προσπαθούμε με όλες τις αγορές να έχουμε μία επικοινωνία και να προωθούμε το νησί και στο μέγιστο δυνατό να έχουμε μία ανταπόκριση. Ξεκίνησε λοιπόν αυτή η συνεργασία με τη Βουλγαρία, με την αδελφοποίηση, το υπουργείο έστειλε την έγκριση, να μην σας πω τι ακούσαμε και για αυτό μέχρι το Μακεδονικό μπλέξανε. Κάποιοι έχουν μπλέξει τους ρόλους τους και νομίζουν ότι είναι παράγοντες του υπουργείου Εξωτερικών, παρόλα αυτά το υπουργείο έστειλε την έγκριση και θα προχωρήσουμε με δράσεις προβολής του νησιού και στην Βουλγαρία.

-Το τελευταίο διάστημα το νησί μας χαίρει μεγάλης προβολής και διαφήμισης σε διάφορες χώρες όπως Ιταλία, Σερβία αλλά και Γαλλία.

Σε αυτό συμβάλουν και οι Πρόξενοι που έχουμε στο νησί μας, όπως της Σερβίας, ο κ. Ρουχωτάς, ο οποίος για χρόνια κάνει μεγάλη προβολή της Κεφαλονιάς στην Σερβία, έχουμε συνυπογράψει την προβολή, εγώ ο ίδιος έχω επισκεφθεί πάρα πολλές περιοχές με υπόδειξη του κ. Ρουχωτά για να δυναμώσουμε την παρουσία μας. Οι ονοματοδοσίες σε Αργοστόλι και Ληξούρι, είναι μία πολύ ευγενής κίνηση προβολής που παίζουν και αυτές τον δικό τους ρόλο. Φυσικά έχουμε και την κα Σινάγρα της Γαλλίας, που κάνουμε και εκεί δράσεις, έχουμε ξεκινήσει με το Δήμο Rueil Malmaison που βρίσκεται δίπλα στο Παρίσι με τον Δήμαρχο κ. Patrick Ollier ένα υψηλόβαθμο στέλεχος της Γαλλικής κυβέρνησης. Με την κα Σινάγρα κάνουμε πολλές δράσεις προβολής και θα συμμετέχουμε και στις Κάννες, όπου συμμετέχει ο ΕΟΤ στην έκθεση Τουρισμού, για να δούμε πως μπορούμε να προβάλουμε ακόμα περισσότερο την Κεφαλονιά και να δημιουργήσουμε ενδιαφέρον στην Γαλλική αγορά. Για την κα Γκρατσιέλα Μικελέτη δεν χρειάζεται να πω τίποτα, με την Ιταλία έχουμε μία πολύ καλή συνεργασία όπως και με την ίδια την κα Μικελέτη και μέσω της Μεραρχίας Άκουι όπου προβάλαμε στην Ευρώπη το μήνυμα της ειρήνης και της αλληλεγγυής και όλα αυτά τα στοιχεία πολιτισμού που υπάρχουν στο DNA των Κεφαλλήνων και προχωράνε πάρα πολύ καλά.

-Τι περιλαμβάνει το πρόγραμμά σας το επόμενο διάστημα;

Είχα μία πρόσκληση για συμμετάσχω σε ένα συνέδριο κρουαζιέρας από την Ένωση Εφοπλιστών στο Ναύπλιο στις 8 Οκτωβρίου για να παρουσιάσουμε τις επιτυχίες της Κεφαλονιάς. Γιατί η Κεφαλονιά θεωρείται επιτυχημένη στο θέμα της κρουαζιέρας ασχέτως αν φέτος δεν πήγε καλά. Θα αναπτύξουμε τις απόψεις μας και το πως διαχειριζόμαστε το θέμα της κρουαζιέρας από την πλευρά της τοπικής αυτοδιοίκησης φυσικά.

-Θα θέλατε να πείτε κάτι σαν επίλογο στην συζήτηση;

Θα ήθελα να υπογραμμίσω ότι ο Δήμος δεν ανταγωνίζεται την Περιφέρεια και όχι μόνο είμαστε απόλυτα συνεργάτες αλλά εγώ θα πω ότι καλύτεροι εκπρόσωποι από τον κ. Γαλιατσάτο και τον κ. Τιμοθεάτο στο θέμα της προβολής και των επαγγελματιών τουρισμού δεν θα μπορούσε να έχει το νησί. Άρα λοιπόν είμαστε ενισχυμένοι, ο καθένας έχει τον ρόλο του, συνεργαζόμαστε και έχουμε ένα πολύ καλό αποτέλεσμα που το απολαμβάνουμε όλοι. Και θα ήθελα να κλείσω ότι η Δημοτική Αρχή συνεργάζεται με τους πάντες, δεν οικειοποιείται τίποτα, δουλεύει με τους πάντες και είμαστε όλοι μας. Η Ισχυρή Κεφαλονιά και ο Δήμαρχος Αλέξανδρος Παρίσης είναι για να υπηρετεί όλη την Κεφαλονιά και το αφεντικό μας λέγεται Κεφαλονιά και δεν το ξεχνάμε ποτέ.

Απαγορεύεται ρητά η οποιαδήποτε χρήση, αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αντιγραφή, αποθήκευση, πώληση, μετάδοση, διανομή, έκδοση, εκτέλεση, φόρτωση (download), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά του περιεχομένου του δικτυακού τόπου και των υπηρεσιών που προσφέρονται σε αυτό, χωρίς την προηγούμενη άδειά εκπροσώπου της Ιστοσελίδας (portoni.gr). Δείτε τους Όρους Χρήσεις