Η εισηγητική αιτιολογική έκθεση για τις προβλήτες της Κέρκυρας

Στη Κέρκυρα υπάρχει η εξής πραγματική κατάσταση:

Από το 1800 και ανέκαθεν η συγκοινωνία μεταξύ του οικονομικού, διοικητικού και πολιτικού κέντρου του νησιού, δηλ. με μεταξύ Πόλης και Χωριών γινόταν κυρίως από τη θάλασσα, όσον αφορά ολόκληρη την Ανατολική Ακτή, και συγκεκριμμένα με καίκια-ιστιοφόρα από το Ποτάμι της Λευκίμμης μέχρι τη Κασσιώπη και τα Νησιά των Οθωνών, Ερείκουσας και Μαθρακίου..
Για τον σκοπό αυτό, από εποχής Ιονίου Κράτους, από το 1800, είχαν κατασκευασθεί μικρές εξέδρες, είτε πάνω σε βράχια είτε πάνω σε παραλίες, για να μπορούν να φορτώνουν-ξεφορτώνουν τα καίκια με επιβάτες και εμπορεύματα. Για αυτόν τον λόγο και πολλά λουτρουβιά ήταν κατασκευασμένα δίπλα σε παραλίες, ώστε εύκολα να φορτώνεται το ελαιόλαδο στα καίκια και να μεταφέρεται με τα ιστιοφόρα τότε καίκια στα μπουτελιά (καταστήματα-αποθήκες εμπορίου ελαιολάδου) στη πόλη.
Από τη δεκαετία του 1910-1920 σταδιακά τα ιστιοφόρα τα αντικατέστησαν πετρελαιοφόρα-βενζινοκίνητα καίκια, οι περίφημες βενζίνες.
Αμέσως μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο έγινε μαζική αντικατάσταση των ιστιοφόρων από τα πετρελαιοκίνητα καίκια-βενζίνες και για το σκοπό αυτό κατασκευάστηκαν από τις Κοινότητες δεκάδες νέες εξέδρες-προβλήτες για να μπορούν οι βενζίνες να επιβιβάζουν-αποβιβάζουν επιβάτες και εμπορεύματα στις καθημερινές γραμμές: Ύψος-Πυργί-Δασιά- Σπηλιά Πόλης, Λευκίμμη-Πόλη, Κασσιώπη-Πόλη, Συνιές -Πόλη, Νησάκι-Πόλη, Οθωνοί-Πόλη, Ερείκουσα-Πόλη, Μαθράκι -Πόλη, Γουβιά -Πόλη.
Το 1950 το Club Mediteranee κατασκεύασε, με έγκριση των Λιμενικών Αρχών, 4 νέες ξύλινες εξέδρες στη Δασιά και 3 νέες ξύλινες εξέδρες στον ΚεφαλόΥψο, και εισήγαγε το σκι στην Ελλάδα μέσω Κέρκυρας. Οι εξέδρες του Club Mediteranee χρησιμοποιούνταν τόσο από τα ψαροκάικα (ανεμότρατες,γρι΄γρί,) αλλά και από τα τουριστικά καίκια που μίσθωνε από όλα τα Επτάνησα για να κάνουν οι Γάλλοι καθημερινές εκδρομές όσο και από τα 12 κρις-καφτ που χρησιμοποιούσε καθημερινά για σκί.
Στις δεκαετίες του 1960 επεκτάθηκαν και εξωραίσθηκαν από τις Κοινότητες οι εξέδρες ή κατασκευάσθηκαν και νέες σε όλο το μήκος και πλάτος του Νησιού. π.χ. η εξέδρα Ρούσσου στον Κάβο από το 1958. Σχεδόν μπροστά από όλα τα ξενοδοχεία κατασκευάσθηκαν ξύλινες εξέδρες, ακόμη και στα πιο διάσημα της δεκαετίας του 60 στην Ευρώπη: Μiramare, Delfinia, Messongi, Astir Palace (ήταν κρατικό μέχρι το 1991). Χωρίς τις εξέδρες αυτές δεν θα μπορούσαν από τη δεκαετία του 1960 και μετά να αναπτυχθεί ταχύτατα ο θαλάσσιος τουρισμός με τα καίκια και τα θαλάσσια σπόρ: σκι, αλεξίπτωτο, κλπ, πρώτα από τη Κέρκυρα και μετά σε όλη τη νησιωτική Ελλάδα.
Από το 2007 ο τότε Δήμαρχος Φαιάκων Μιχάλης Κάρρας, είχε κάνει τις μελέτες και είχε πάρει προεγκρίσεις από τα 7 συναρμόδια υπουργεία για νομιμοποίηση όλων των εξεδρών Κομμένου,Κρεβατσούλας,Δασιάς, Ύψου και Μπαρμπάτι και επρόκειτο να αναγνωρισθούν νόμιμα ως ιδιοκτησία του τότε Δήμου Φαιάκων με άδεια λειτουργίας τους και με δικαίωμα εκμίσθωσης και χρήσης.

Οι Κερκυραίοι είναι θαλασσινός, ναυτικός λαός, με έναν στόλο 4.000 πλοίων, πλοιαρίων, βαρκών, ξύλινων, πλαστικών καταχωρημένων στο Νηολόγιο της Κέρκυρας και δεν είναι δυνατόν να εξοντωθούν με τη κατάργηση της πρόσβασης από τη θάλασσα.
Οι εξέδρες-προβλήτες της Κέρκυρας εξυπηρετούν ζωτικά συμφέροντα της Κέρκυρας, του τουρισμού και της Ναυτιλίας της Κέρκυρας.

Επειδή η Αποκεντρωμένη Διοίκηση της Πάτρας ξεκίνησε διαδικασίες κατεδάφισης προβλητών, υπάρχει ανάγκη κατεπείγουσας ψήφισης τροπολογίας για το θέμα αυτό.
Για την ανάγκη ψήφισης τροπολογίας με τη διαδικασία του κατεπείγοντος αλλά και για το περιεχόμενό της έχουν πάρει θέση το Περιφερειακό Συμβούλιο Ιονίων Νήσων και το Δημοτικό Συμβούλιο Κέρκυρας.

Το Περιφερειακό Συμβούλιο Ιονίων Νήσων στη συνεδρίασή του στο Μεγανήσι την 10 Οκτώβρη 2015 επικαιροποίησε την απόφασή του για την αναγκαιότητα διατήρησης των προβλητών της Κέρκυρας και εξουσιοδότησε τους δύο δικηγόρους μέλη του Καλούδη Γιώργο Και Σαλβάνο Τάσο, Επικεφαλής Παρατάξεων, να συντάξουν σχέδιο τροπολογίας, με την οποία να ζητούνται από τη κυβέρνηση και τα κόμματα της αντιπολίτευσης να ψηφισθούν κατεπειγόντως, όλα όσα δίκαια και εύλογα ζητούνται από την Αυτοδιοίκηση της Επτανήσου.

Το σχέδιο τροπολογίας που ζητείται να ψηφισθεί με τη διαδικασία του κατεπείγοντος, δηλ. ως προσθήκη σε κατεπείγον νομοσχέδιο, είναι η εξής:

Η ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΒΛΗΤΕΣ – ΕΞΕΔΡΕΣ ΤΗΣ ΚΕΡΚΥΡΑΣ 30-10-2015

Στο άρθρο 2 του Νόμου 2971/2001 προστίθεται η εξής παράγραφος:

Παράγραφος…:
εδ. α. Οι ξύλινες επί ξύλινων πασάλλων και επί σιδερένιων πασσάλων προβλήτες και οι τσιμεντένιες ή λίθινες προβλήτες της Κέρκυρας θεωρούνται προέκταση του αιγιαλού και της παραλίας.
εδ. β. Εκχωρείται στο Δήμο Κερκυραίων (Κέρκυρας) για εκατό (100) έτη η αποκλειστική χρήση και εκμετάλλευση των παραπάνω προβλητών της Κέρκυρας.

γ. Σε περίπτωση δημιουργίας περισσότερων Δήμων στη θέση του ενός υπάρχοντος σήμερα η χρήση τους περιέρχεται στον αντίστοιχο νέο Δήμο.

δ. Ο Δήμος μπορεί να εκμισθώνει κάθε προβλήτα με διαδικασία ανάλογη με αυτής της εκμίσθωσης του αιγιαλού και της παραλίας.
Οι επιχειρήσεις που έχουν πρόσοψη στη παραλία έχουν προτεραιότητα στην εκμίσθωση των προβλητών, ανάλογη με αυτήν της εκμίσθωσης των παραλιών.

ε. Η επισκευή, η συντήρηση, ο ευπρεπισμός, ο καλλωπισμός και η αισθητική εναρμόνιση των προβλητών με το περιβάλλον ανήκει αποκλειστικά στον Δήμο Κέρκυρας.

στ. Παρατείνεται για 5 έτη η προθεσμία αδειοδότησης των προβλητών της Κέρκυρας. Μέχρι τότε αναστέλλονται όλες οι διαδικασίες κατεδάφισης και είσπραξης των προστίμων που έχουν επιβληθεί.

Οι Συντάξαντες τη τροπολογία κατ΄εξουσιοδότηση του Περιφερειακού Συμβουλίου Ιονίων Νήσων:
Καλούδης Γιώργος Σαλβάνος Τάσος
Δικηγόρος Δικηγόρος

Επικεφαλής Παρατάξεων στο Π.Σ.Ι.Ν.

Απαγορεύεται ρητά η οποιαδήποτε χρήση, αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αντιγραφή, αποθήκευση, πώληση, μετάδοση, διανομή, έκδοση, εκτέλεση, φόρτωση (download), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά του περιεχομένου του δικτυακού τόπου και των υπηρεσιών που προσφέρονται σε αυτό, χωρίς την προηγούμενη άδειά εκπροσώπου της Ιστοσελίδας (portoni.gr). Δείτε τους Όρους Χρήσεις