Χρήστος Άνθης: Εισήγηση για το Ραντάρ του Λιμενικού

Άνθης Κ. Χρήστος
Επικεφαλής Παράταξης
ΕΠΤΑΝΗΣΙΩΝ ΘΕΛΗΣΗ Κέρκυρα 12/03/2015
Αντιπρόεδρος Περιφερειακού
Συμβουλίου Ιονίων Νήσων

ΠΡΟΣ
Κο Πρόεδρο Περιφερειακού συμβουλίου
Ιονίων Νήσων

Κύριε Πρόεδρε :

Παρακαλώ να εντάξετε στο επόμενο συμβούλιο ως θέμα στην ημερήσια διάταξη από πλευράς παράταξης ΕΠΤΑΝΗΣΙΩΝ ΘΕΛΗΣΗ το παρακάτω:
«Ραντάρ Λιμενικού VTS. Ενέργειες Π.Ι.Ν. στην κατεύθυνση επαναλειτουργίας του».
Σας αποστέλλουμε την εισήγησή μας με τις προτάσεις μας για το Π.Σ.

Σας ευχαριστούμε

Χρήστος Κ. Ανθης

ΘΕΜΑ «Ραντάρ Λιμενικού VTS. Ενέργειες Π.Ι.Ν. στην κατεύθυνση επαναλειτουργίας του».

ΕΙΣΗΓΗΣΗ

Τα ραντάρ VTS στην χώρα είχαν τοποθετηθεί στις παρακάτω περιοχές : Ραφήνα, Ρίο, Πειραιά, Ηγουμενίτσα, Λαύριο, Κέρκυρα.
Σύνολο 6 (έξι) συστήματα τα οποία ξεκίνησαν την λειτουργία τους το 2001.
Στην Κέρκυρα το VTS ξεκίνησε να λειτουργεί τον Δεκέμβρη του 2001. Το κέντρο λειτουργίας του με τις οθόνες παρατήρησης, ευρίσκετε στο κτίριο που στεγάζεται το λιμεναρχείο. Υπάρχουν επιπλέον δύο σταθμοί παρατήρησης και συλλογής στοιχείων, τα οποία αποστέλλονται στις κεντρικές οθόνες. Οι σταθμοί αυτοί είναι, ένας επάνω στον λιμενοβραχίονα, που προσαράζουν τα κρουαζιερόπλοια στο λιμάνι της Κέρκυρας και ένας στον Άγιο Στέφανο.
Με αυτούς τους δύο σταθμούς, αλλά και το εξελιγμένο σύστημά του το λιμεναρχείο Κέρκυρας, όπως και τα άλλα λιμεναρχεία στην χώρα, έβλεπαν στην οθόνη όλα τα σκάφη και τα βαπόρια. Διέκριναν ακόμα και τα χαρακτηριστικά τους, καθότι τα παρατηρούσαν όχι σαν στίγματα σε οθόνη ραντάρ, αλλά όπως ακριβώς είναι στην πραγματικότητα.
Τα συστήματα αυτά τα είχε προμηθευτεί η χώρα από την ΙΝΤΡΑΣΟΦΤ θυγατρική της ΙΝΤΡΑΚΟΜ του Κου Κόκκαλη.
Από το Σεπτέμβρη του 2012, το σύστημα VTS της Κέρκυρας, έπαψε να λειτουργεί, καθότι το Ελληνικό δημόσιο, δεν πλήρωσε τις υποχρεώσεις του στην προαναφερόμενη εταιρεία, η οποία υποστήριζε τεχνικά το σύστημα. Το ίδιο συνέβηκε και με τα άλλα 5 συστήματα στην χώρα και έτσι σήμερα, δεν υπάρχει πλέον κανένα σύστημα σε λειτουργία σε ολόκληρη την χώρα.
Το σύστημα έπεσε, σε βάθος περίπου ενός έτους, που η εταιρεία σταμάτησε να υποστηρίζει τεχνικά το ραντάρ, καθότι σταμάτησαν να την πληρώνουν. Το Ελληνικό δημόσιο, στην αγωνία των λιμενικών αρχών, απαντούσε, ότι πρόκειται να κάνει νέο διαγωνισμό, ο οποίος βεβαίως ούτε έγινε ποτέ και τα συστήματα πλέον είναι παροπλισμένα.
Υπό αυτές τις συνθήκες, έχουν δημιουργηθεί τα παρακάτω σοβαρά θέματα στην περιοχή των στενών της Κέρκυρας ,αλλά και του Ιονίου γενικότερα, καθότι τα τρία συστήματα επόπτευαν το Ιόνιο.
1. Τα στενά της Κέρκυρας είναι ανεξέλεγκτα στην Ναυσιπλοΐα, με αποτέλεσμα κάποια στιγμή να τεθεί θέμα, ίσως και από τις εταιρείες κρουαζιερόπλοιων και όχι μόνο.
2. Παντός είδους λαθρεμπόριο από ναρκωτικά, όπλα, μέχρι και λαθρομετανάστες, ανενόχλητοι και με όλη τους την άνεση, οι πάσης φύσεως έμποροι εκτελούν, ευτελίζοντας κάθε έννοια κράτους και εθνικής κυριαρχίας.
3. Το λιμενικό στερούμενο ενός τέτοιου συστήματος ,προφανώς ασχολείται με τις νηοψίες σε βάρκες που συμπατριώτες μας ψαρεύουν γόπες με την καθετή και βέβαια οποιαδήποτε επιχείρηση ουσίας, από πλευράς τους, γίνεται δίχως τα απαραίτητα συστήματα και ελπίζοντας πάντα να μην έχουν την τύχη του άτυχου Ζαπάτη που έδωσε την ζωή του υπερασπιζόμενος τα θαλάσσια σύνορα της χώρας από λαθρέμπορους και εμπόρους ναρκωτικών.
4. Στα στενά πρόσφατα συνέβηκε ατύχημα με βαπόρι, που προσέκρουσε στις ξέρες λόγω υπαιτιότητας βεβαίως του πλοιάρχου. Αν το σύστημα ήταν σε λειτουργία η βάρδια θα ειδοποιούσε τον πλοίαρχο και θα προλαβαίναμε την προσάραξη. Και όσο γίνεται προσάραξη δίχως θύματα το θέμα ας πούμε είναι αντιμετωπίσιμο. Σκεφτείτε όμως να υπάρξει και δυστύχημα με τα διεθνή Μ.Μ.Ε. να δείχνουν εικόνες και να δυσφημίζουν την χώρα και τα νησιά μας.
5. Είναι απορίας άξιο πως, τόσοι ενασχολούμενοι με τον τουρισμό αλλά και η μέχρι τώρα τοπική αυτοδιοίκηση Α και Β βαθμού, τα σώματα ασφαλείας, υπουργοί, βουλευτές, δεν ανέδειξαν το θέμα και δεν έχουν πιέσει την πολιτεία να αποκαταστήσει το σοβαρό αυτό θέμα. Είναι απορίας άξιο μετά μιας τραγωδίας του ΝΟΡΜΑ ΑΤΛΑΝΤΙΚ και ενός άλλου πλοίου της γραμμής, που είχε κτυπήσει στις ξέρες στα στενά και μπήκε στο λιμάνι μας, δίχως να το αναφέρει, με κίνδυνο να βουλιάξει μέσα στο λιμάνι και κανείς μα κανείς δεν μίλησε για το ραντάρ που είναι σε λήθαργο. Κανείς μα κανείς δεν είπε ότι και σε αυτές τις περιπτώσεις θα είχαμε πλήρη εικόνα της κατάστασης, την ώρα ακριβώς του συμβάντος και δεν θα μας ενέπαιζαν ως χώρα οι Ιταλοί, λέγοντάς μας όσα και όποια τους συμφέρει.
6. Είναι απορίας άξιο που όλοι γνωρίζουμε πόσο έχουν αυξηθεί παντός είδους ναρκωτικά στην περιοχή μας, πράγμα που άλλωστε τεκμαίρεται, από τις συλλήψεις της ασφάλειας Κέρκυρας και όχι μόνο, αλλά κανείς μα κανείς δεν αναρωτιέται αφού έχουν αυξηθεί οι ποσότητες που συλλαμβάνονται, πόσες άλλες διαφεύγουν και τι πάρτι γίνεται γύρω μας, με υποψήφια θύματα την νέα γενιά της χώρας μας τα ίδια μας τα παιδιά.

Για όλα αυτά και για πολλά άλλα προτείνω:

Το Π.Σ. να πάρει απόφαση και να ζητήσει άμεσα από τους υπουργούς Ναυτιλίας , Δημόσιας διοίκησης και ασφάλειας , Εθνικής Άμυνας, να ενεργοποιήσουν τα συστήματα VTS άμεσα για τους παραπάνω λόγους. Η απόφαση να επιδοθεί υπό μορφή διαβήματος από τον Περιφερειάρχη στα αρμόδια υπουργεία .
Η χώρα δεν μπορεί στο βωμό των κομματικών και τροικανικών σκοπιμοτήτων και προκειμένου να παρουσιάζει πλεονάσματα τύπου Σαμαρά να είναι ξέφραγο αμπέλι, με κίνδυνο την ίδια την ζωή των πολιτών, την υποθήκευση του μέλλοντος της νέας γενιάς, αλλά και αυτής της ίδιας οικονομικής δραστηριότητας, που έχει να κάνει με τον τουριστικό προϊόν και αγγίζει την ίδια την επιβίωση των πολιτών που μας εξέλεξαν.

Σας ευχαριστώ

Χρήστος Κ. Ανθης

Απαγορεύεται ρητά η οποιαδήποτε χρήση, αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αντιγραφή, αποθήκευση, πώληση, μετάδοση, διανομή, έκδοση, εκτέλεση, φόρτωση (download), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά του περιεχομένου του δικτυακού τόπου και των υπηρεσιών που προσφέρονται σε αυτό, χωρίς την προηγούμενη άδειά εκπροσώπου της Ιστοσελίδας (portoni.gr). Δείτε τους Όρους Χρήσεις