27 Νοεμβρίου 2020, Παρασκευή

“Εκπτώσεις” στις τσέπες των εμπόρων από τις Χειμερινές Εκπτώσεις…

Δεν τα κατάφεραν οι έμποροι της λιανικής να πλησιάσουν τα επίπεδα του περυσινού τζίρου, κατά τη διάρκεια των φετινών Xειμερινών Eκπτώσεων, αφού μεσοσταθμικά, η μείωση κυμάνθηκε στο -17,3%, επαναφέροντας την αγοραστική κίνηση σε φθίνουσα πορεία και το ποσοστό της πτώσης του κύκλου εργασιών, του πρώτου διμήνου του 2015, στα επίπεδα της μεταβολής μεταξύ των ετών 2011/2010 (-17,64%). 

Αυτό έδειξε η έρευνα του ΙΝΕΜΥ της ΕΣΕΕ, σε συνεργασία με τους Εμπορικούς Συλλόγους, καθώς και με στοιχεία από μικρομεσαίες και μεγαλύτερες εμπορικές επιχειρήσεις από όλη τη Χώρα.

Συγκεκριμένα, η μεσοσταθμική μείωση της αγοραστικής κίνησης το 2015, σε σχέση με τις χειμερινές εκπτώσεις του 2014 (Ιανουάριος – Φεβρουάριος 2014), ο τζίρος σε απόλυτα νούμερα ήταν 5,37 δις ευρώ με μείωση -2,37%, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2013), κυμαίνεται στα επίπεδα του -17,3%, ενώ θα πρέπει να σημειωθεί, πως ο εκτιμώμενος τζίρος για τη χειμερινή εκπτωτική περίοδο θα διαμορφωθεί, το 2015, περίπου στα 4,44 δις ευρώ, καταγράφοντας απώλειες 930 εκ. ευρώ (μείωση -17,3% σε σχέση με τις Χειμερινές Εκπτώσεις του 2014).

Πιο αναλυτικά, η συντριπτική πλειοψηφία των ερωτώμενων (70%) δηλώνει, ότι οι πωλήσεις ήταν συρρικνωμένες σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2014, ενώ δύο στους δέκα (22%) ότι κινήθηκαν στα ίδια επίπεδα και μετά βίας ένας στους δέκα (8%) λίγο καλύτερα από πέρυσι.

Όσον αφορά στο εύρος της μειούμενης εμπορικής κίνησης οι απαντήσεις ποικίλουν, καθώς το 23% δηλώνει πτώση της τάξης του 11 – 20%, άλλο ένα 23% μείωση πωλήσεων 21 – 30% και μόνο το 10% πτώση της τάξης του 0 – 10%.

Ένας στους πέντε (20%) δηλώνει ποσοστό πτώσης του 30 – 40% και σχεδόν ένας στους τέσσερις (23%) δηλώνει πως η πτωτική τάση του τζίρου τους ξεπέρασε το 40%.

Τέλος, η μεγάλη πλειοψηφία των ερωτηθέντων (92%) αποτύπωσε την ανύπαρκτη επίδραση που επέφερε το άνοιγμα των καταστημάτων την πρώτη Κυριακή των Χειμερινών Εκπτώσεων στην τόνωση της καταναλωτικής δαπάνης, ενώ πρέπει να τονιστεί πως μόνο το 42% των καταστημάτων παρέμειναν ανοικτά τη Κυριακή 18 Ιανουαρίου.

Τα ποσοστά των εκπτώσεων κυμάνθηκαν σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα, καθώς η συντριπτική πλειοψηφία των εμπόρων προέβη σε γενναίες μειώσεις τιμών, που ξεκινούσαν από το 30% και στις περισσότερες των περιπτώσεων ξεπερνούσαν το 50%, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις άγγιξαν και το 80%.

Είναι χαρακτηριστικό, πως πάνω από 5 στους 10 εμπόρους (55%) υποδεικνύουν ως καλύτερη περίοδο των Χειμερινών Εκπτώσεων το διάστημα από 12/1 έως 31/1, παρά τη διενέργεια των Εκλογών.

Αντίστοιχα, 3 στους 10 υπέδειξαν την περίοδο από 1/2 έως 15/2 ως την πιο αποδοτική και λιγότεροι από 2 στους 10 (15%) εκείνη από 16/2 έως 28/2, παράμετρος η οποία υποδηλώνει την κάμψη της αγοραστικής κίνησης στα εμπορικά καταστήματα κατά τη διάρκεια του δεύτερου δεκαπενθημέρου του Φεβρουαρίου.

epoli.gr

Απαγορεύεται ρητά η οποιαδήποτε χρήση, αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αντιγραφή, αποθήκευση, πώληση, μετάδοση, διανομή, έκδοση, εκτέλεση, φόρτωση (download), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά του περιεχομένου του δικτυακού τόπου και των υπηρεσιών που προσφέρονται σε αυτό, χωρίς την προηγούμενη άδειά εκπροσώπου της Ιστοσελίδας (portoni.gr). Δείτε τους Όρους Χρήσεις