5 Δεκεμβρίου 2020, Σάββατο

Τα προβλήματα στη σχολική στέγη μετά τους σεισμούς και τα κενά σε διδακτικό προσωπικό στην Κεφαλονιά

 ΕΡΩΤΗΣΗ

 Προς τον κ. Υπουργό-Παιδείας & Θρησκευμάτων

 8/12/2014

 ΘΕΜΑ: «Τα προβλήματα στη σχολική στέγη μετά τους σεισμούς και τα κενά σε διδακτικό προσωπικό στην Κεφαλονιά»

 Τα προβλήματα των υποδομών εκπαίδευσης δέκα μήνες μετά τους καταστρεπτικούς σεισμούς της Κεφαλονιάς, δεν έχουν ακόμα αντιμετωπιστεί και  οι ζημιές δεν έχουν αποκατασταθεί με αποτέλεσμα να  δυσκολεύει ακόμα περισσότερο το έργο της εκπαίδευσης.  Η κυβερνητική πολιτική στο χώρο της παιδείας, η οποία επιτάσσει ένα Λύκειο-εκπαιδευτικό κέντρο που αποδιώχνει τους μαθητές σε αναχρονιστικές πρακτικές επιδεινώνεται πιο πολύ μέσα από τα προβλήματα και τις ανεπάρκειες σε κτιριακές υποδομές και διδακτικό προσωπικό που είτε προκάλεσαν είτε ανέδειξαν οι σεισμοί. Μετά το 2ο Λύκειο Αργοστολίου και το ΓΕΛ Πάστρας τα οποία βρισκόντουσαν ήδη σε προσωρινά μεταλλικά κτίρια, ακολούθησαν το 2ο και το 3ο Γυμνάσιο Αργοστολίου, το ΓΕΛ Ληξουρίου καθώς και ένα τμήμα των σχολείων της Σάμης. Στην Παλική, το ΕΠΑΛ Ληξουρίου λειτουργεί σε χώρο που κρίθηκε ως προβληματικός, το ΓΕΛ Ληξουρίου δεν μπορεί να λειτουργήσει όταν βρέχει και το Γυμνάσιο της Αγίας Θέκλης μεταφέρθηκε σε ένα παλιό και μικρό σχολείο του 1953 στην περιοχή του Σχοινιά.

  Τα προβλήματα δεν περιορίζονται στις κτιριακές υποδομές καθώς καταγράφονται πολλά κενά σε ώρες διδασκαλίας και μάλιστα, όπως μας ενημερώνουν οι μαθητές των ΓΕΛ Ληξουρίου και Σάμης, σε μαθήματα που εξετάζονται πανελλαδικά. Είναι προφανές ότι χωρίς διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών, τα κενά αυτά δεν πρόκειται ποτέ να καλυφθούν. Όπως επίσης δε θα μπορούν να λειτουργήσουν με ολοκληρωμένο τρόπο τα τμήματα της ενισχυτικής διδασκαλίας που οι χτυπημένες από την κρίση και μη προνομιούχες οικογένειες έχουν ανάγκη.

Επιπροσθέτως, σας επισημαίνουμε την εκκρεμότητα που υπάρχει με την μεταφορά των μαθητών. Με νέα ΚΥΑ ζητείται η μείωση του κόστους κατά 6,5% σε σχέση με το κόστος των μεταφορών που έγιναν την περασμένη χρονιά χωρίς όμως να λαμβάνεται υπόψη ότι λόγω των σεισμών για περίπου δύο μήνες δε γινόντουσαν μεταφορές. Αν και το κόστος μεταφοράς των μαθητών στην Κεφαλονιά ήταν πολύ μικρότερο απ’ το απαιτούμενο και επί αυτού μας υπάρχει απαίτηση από το Υπουργείο για περαιτέρω μείωση. Δεδομένου όμως ότι αυτό δεν είναι εφικτό να γίνει, εάν δεν ληφθούν δραστικά μέτρα ενδέχεται να διακοπεί η μεταφορά των μαθητών μεσούσης της σχολικής χρονιάς.

Επειδή τα προβλήματα των σχολικών υποδομών έχουν φτάσει σε οριακά σημεία,

Επειδή τα μεταλλικά κτίρια  είναι μία προσωρινή λύση και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να γίνουν μία μόνιμη κατάσταση καθώς είναι αποδεδειγμένα ανθυγιεινά,

Επειδή τα κενά σε διδακτικό προσωπικό παραμένουν.

Επειδή η μεταφορά των μαθητών είναι επιτακτική ανάγκη και άμεσα μέτρα πρέπει να ληφθούν για τη διασφάλιση της συνέχισης της

Για τους παραπάνω λόγους,  ερωτάται ο κ. Υπουργός:

  1. Πως σκοπεύει να καλύψει τα κενά τόσο σε διδακτικό προσωπικό όσο και σε ώρες διδασκαλίας ειδικά στα μαθήματα που εξετάζονται πανελλαδικά και που δεν έχουν ακόμη αρχίσει;
  2. Σε τι ενέργειες θα προβεί προκειμένου να λειτουργούν ολοκληρωμένα τμήματα ενισχυτικής διαδασκαλίας;
  3. Πως θα διασφαλίσει τη μεταφορά των μαθητών για το σχολικό έτος 2014-2015 σύμφωνα και με τη νέα ΚΥΑ;
  4. Σε τι ενέργειες θα προβεί προκειμένου να αποκατασταθεί η κτιριακή υποδομή των σχολείων που αυτήν τη στιγμή στεγάζονται σε ανθυγιεινά προσωρινά μεταλλικά κτίρια;
  5. Θα προχωρήσει τελικά στην ανέγερση των πέντε νέων σχολικών συγκροτημάτων που έχουν αποφασιστεί εδώ και δεκαετίες και που είναι απολύτως απαραίτητα για τα νησιά μας;

 Η Ερωτώσα Βουλευτής

 Αφροδίτη Θεοπεφτάτου

 

 

 

Απαγορεύεται ρητά η οποιαδήποτε χρήση, αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αντιγραφή, αποθήκευση, πώληση, μετάδοση, διανομή, έκδοση, εκτέλεση, φόρτωση (download), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά του περιεχομένου του δικτυακού τόπου και των υπηρεσιών που προσφέρονται σε αυτό, χωρίς την προηγούμενη άδειά εκπροσώπου της Ιστοσελίδας (portoni.gr). Δείτε τους Όρους Χρήσεις